tag:blogger.com,1999:blog-32318376.post5482526726571939285..comments2023-11-02T13:09:03.080+01:00Comments on catalunya.ffw: L'AVE, el nou ConcordeMarc Arzahttp://www.blogger.com/profile/09237468198343621061noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-32318376.post-67922369637145047572008-01-08T11:03:00.000+01:002008-01-08T11:03:00.000+01:00desconozco el impacto ambiental del Ave. Se tengo ...desconozco el impacto ambiental del Ave. Se tengo que mencionar que se invierte muchisimo dinero en el Ave y se descuidan lineas tradicionales ferroviarias, o se eliminan.<BR/>Se sigue la estrategia radial de las carreteras. Madrid-Barcelona 2 o tres horas. Barcelona - Burgos, ni se sabe.<BR/><BR/>No se llega a utilizar una autentica estructura circular.<BR/><BR/>En cualquier caso, al unir dos puntos importantes en poco tiempo desaparecen muchos recorridos intersantes en los puntos intermedios.<BR/><BR/>Se polariza la riqueza en puntos distantes.<BR/><BR/>En cuanto a la forma de realizarlo, en Madrid, se tunelan muchos kilometros de metro y se mejoran lineas antiguas. Pero al ciudadano se le avisa de que va a haber cortes y cuenta con esas molestias planificadas.<BR/><BR/>Quiza se intento no hacer eso en Barcelona y luego ha sentado peor todo el caos que ha habido.<BR/><BR/>PD: perdon por la ortografia pero mi teclado extranjero no me permite acentos. Saludosfranjobernalhttps://www.blogger.com/profile/15120475085399635641noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-32318376.post-51968122507782589802008-01-07T23:03:00.000+01:002008-01-07T23:03:00.000+01:00Gent,Estic entre desconcertat i honorat per la int...Gent,<BR/><BR/>Estic entre desconcertat i honorat per la intervenció d’en Germà Bel, per persona interposada, en aquest humil racó de la catosfera. En tot cas benvingut.<BR/><BR/>lrds,<BR/><BR/>Com diu en Germà Bel, França i Alemanya han limitat molt la seva aposta per l’alta velocitat.<BR/><BR/>Indígenes,<BR/><BR/>Escric AVE d’una forma molt conscient. Ho faig perquè no parlo de l’alta velocitat en general sinó molt concretament de l’estratègia espanyola d’alta velocitat.<BR/><BR/>Eduard,<BR/><BR/>Quan es té en compte el sobrecost de la inversió en l’AVE respecte a d’altres opcions tradicionals i de velocitat lleugerament menor, té tot el sentit del món posar en dubte la macroinversió planificada i executada per l’estat. Això sense tenir en compte la qüestió de les mercaderies que espero tractar al proper post sobre la qüestió.<BR/><BR/>Anònim,<BR/><BR/>Jo no gosaria dir que l’impacte de l’avió és superior al de l’AVE. A què treu cap parlar de l’abertzalisme basc? <BR/><BR/>David,<BR/><BR/>S’havia de fer un sistema ferroviari nou, però jo soc partidari de la modernització i l’adaptació a mercaderies. Crec que el post que penjaré d’aquí a pocs minuts ho deixarà una mica més clar.<BR/><BR/>Josep,<BR/><BR/>Gràcies per enviar el post a en Germà Bel. T’agraeixo també que pengis aquí els seus comentaris.<BR/><BR/>Gràcies a tots,<BR/>Marc ArzaMarc Arzahttps://www.blogger.com/profile/09237468198343621061noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-32318376.post-61956879536686112672008-01-07T21:15:00.000+01:002008-01-07T21:15:00.000+01:00Autors del Catalunya.ffw: Us faig arribar un comen...Autors del Catalunya.ffw: Us faig arribar un comentari rebut d'en Germà Bel després que li hagi enviat aquest article per e-mail. (Josep)<BR/><BR/>"Crec que és una idea molt brillant comparar l'AVE amb el Concord.Per altra banda, i en referència a les respostes 3 i 4 que a hores d'ara hi ha al bloc, crec que és interessant mencionar que tan França (precursora del TGV a Europa) com Alemanya, on el fan circular a velocitats compatibles amb mercaderies, han cedit amb gust a Espanya el pla de ser el país amb més kms d'Europa (tot i que França és més gran i ambdues tenen molta més població: aprenent dels erros passats? Capaços de posar el prou en algun punt?Finalment, tenen raó els seus interlocutors que l'AVE és magnífic per L'usuari (subvencionat). I si l'agafessin centenars (varis centenars) de milers de persones cada dia fins i tot no seria tan tan desastre econòmic (tot i que continuaria sent una inversió improductiva). El problema és que, amb tot, cada dia es posaran 20.000 seients d'ave en oferta entre BCN-MAD (línia més densa d'Espanya), mentre que l'aeroport de Barcelona (molt menys car d'inversió que la línia d'AVE, T-SUd inclosa) en posa cada dia uns 140.000 de seient en oferta. Si fem aquesta comparació per trajectes com Málaga-Madrid, doncs la cosa és encara més forta.Crec que aquestes comparacions fan justícia a la proposta: AVE-Concorde"<BR/><BR/>Germà BelAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-32318376.post-33710734964254667142008-01-07T19:56:00.000+01:002008-01-07T19:56:00.000+01:00Em penso que les conclusions que extreus sobre la ...Em penso que les conclusions que extreus sobre la viabilitat del TAV/TGV/AVE són esbiaixades i provenen d'algunes llegendes urbanes.<BR/><BR/>Anem per pams:<BR/><BR/>1) L'alta velocitat està pensada per connectar grans ciutats que no distin més de 500 km entre sí. L'exemple paradigmàtic és la línia Tokaido (Tokyo-Kyoto-Osaka), on el tren d'alta velocitat funciona com un metro. La majoria de trajectes allà solen ser de 200 a 300 km de distància, que es cobreixen en poc més d'una hora. Per tant, la veritable potencialitat del TAV està en una relació Lleida-Barcelona o en una Barcelona-Montpeller, no en una Barcelona-Sevilla o Barcelona-París.<BR/><BR/>2) Els estudis sobre consum energètic mostren que un TAV no gasta molta més energia que un tren de rodalies. La raó és senzilla: als trens la gran despesa energètica es fa a l'acceleració. En canvi, quan mantenen la velocitat la despesa és relativament petita.<BR/><BR/>3) Amb TAV o sense TAV s'havia de fer una nova infraestructura ferroviària a Catalunya. El sistema ferroviari actual no distingeix entre serveis de curta distància (rodalies) i de mitjana distància, amb els problemes que això genera (i això ho sabeu molt bé els de Reus o els de Figueres). A més, calia també una estructura que garantís una mínima velocitat a les mercaderies (les grans oblidades del nostre sistema de transport).<BR/><BR/>Que el TAV/AVE s'hagi fet tard i malament, i que això hagi tingut un impacte directe sobre la xarxa de rodalies, no implica que el TAV sigui dolent. Tot el contrari.Vida quotidianahttps://www.blogger.com/profile/08308097524262507816noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-32318376.post-52463919238018305152008-01-07T18:56:00.000+01:002008-01-07T18:56:00.000+01:00Soy un usuario del AVE Madrid Sevilla desde sus in...Soy un usuario del AVE Madrid Sevilla desde sus inicios. La construccion de una obra de estas caracteristicas entre madrid y Sevilla no obedeció a fines comerciales pues sin lugar a dudas desd eel punto de vista comercial era y es mas rentable el AVE Madrid Barcelona Francia o Madrid sas Sebastian Francia.<BR/>Aquello obedeció a una gran decision Politica (politica con mayuscula): contribuir a luchar contra el alejamioento de Andalucía d elos grandes nucleos economicos de españa y Europa. Eso es politica solidaria.<BR/>En cuanto a efecto medioambiental, la altelnartiva del avion es sin duda de mayor efecto ambiental.<BR/>Otra cosa es que se haya gestionado fatal la construccion del AVE a Cataluña y que estemos a punto de la coalicion antiAVE de los violentos del pais Vasco y defensores del medio ambiente ingenuos.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-32318376.post-69942545178282692472008-01-07T13:29:00.000+01:002008-01-07T13:29:00.000+01:00L'AVE és un mitjà de transport sensacional i en só...L'AVE és un mitjà de transport sensacional i en sóc defensor, malgrat llur cost (elevadíssim).<BR/>El paral·lelisme amb el Concorde és exagerat, perquè l'experiència dels 25 anys de TGV a França o els 40 anys del Shinkansen a Japó es poden considerar més que satisfactoris.<BR/>Dit això, el problema d'Espanya és que per diversos motius les infraestructures es planifiquen de forma arbitrària, acaben costant més del doble del previst, i sempre s'inauguren amb retard després d'haver causat múltiples molèsties als ciutadans.<BR/>El problema no és l'AVE. El problema és Espanya.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-32318376.post-81375049820937494722008-01-07T08:28:00.000+01:002008-01-07T08:28:00.000+01:00Aquest pàjaru del que parleu deu ser el TGV, no? T...Aquest <I>pàjaru</I> del que parleu deu ser el TGV, no? TV3 ha fet molt de mal :-PUn indígenahttps://www.blogger.com/profile/11236515973670665238noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-32318376.post-3380388303540551302008-01-06T21:31:00.000+01:002008-01-06T21:31:00.000+01:00Sempre he pensat que amb l'AVE algú ens aixecava l...Sempre he pensat que amb l'AVE algú ens aixecava la camisa, primer perquè és d'ignorants o de malversadors iniciar una obra d'aquestes característiques unint Madrid i Sevilla, però sobretot sabent el que comentes del fet que només supera en un 30% la velocitat a solucions ràpides més modernes. <BR/><BR/>Però des de la més pura ignorància penso que tan França com Alemanya hi han esmerçat també força recursos i sembla que ha estat a fi de bé, sobretot el darrer tram inaugurat a l'est francès. No creus?Anonymousnoreply@blogger.com