dimarts, de maig 13, 2008

Tres lliçons 2.0 d'en Rodolfo Chikilicuatre


1) El món 2.0 despulla allò que s’hi aboca.

TVE confiava en obrir Eurovisió per donar-li un to de modernitat que amagués la realitat casposa d’un certamen caduc. Per contra, la manca de filtres als participants i la capacitat d’elecció dels consumidors va acabar amb la victòria de l’anticoncursant. Quan es volia camuflar la caspa d’Eurovisió, la força del 2.0 aconsegueix posar-la en primer pla amb la col·laboració de l’amic Chikilicuatre, un esperpent musical síntesi de Massiel i José Vélez.

2) En el món 2.0 el peix petit es menja el gran.


La televisió pública de l’estat és un monstre amb un pressupost enorme i un dèficit històric encara més gran, l’exemple perfecte de diplodocus empresarial. Al seu davant, l’equip de guionistes d’una productora jove com El Terrat, aprofita la matussera aposta 2.0 de TVE per colar-li un gol, promocionar un producte amb mitjans aliens i, de passada, generar un fenomen de masses que ajudarà la productora a fer caixa amb uns ingressos totalment inesperats.

3) En el món 2.0 tothom hi guanya, fins i tot qui perd.


És evident que El Terrat i l’equip de Buenafuente son els grans triomfadors del fenomen Chikilicuatre, però fins i tot TVE, que ha passat per moments de ridícul, ha tret beneficis de la seva aposta 2.0. Eurovisió s’ha despullat i es presenta als espectadors amb tot el seu patetisme, és cert, però aquest any milions d’espectadors seguiran el programa especial dedicat al concurs. Irònicament, l’error de TVE, haurà aconseguit captar l’atenció del públic amb més èxit que no s’esperaven.

.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Sí, els han colat un gol però ens hem de fotre l'espantall aquest vulguis no vulguis. Ranci i espanyol. Aquest model mai no m'havia agradat. És com aquell altre personatge, "el gilipollas", quan Buenafuente era a TV3. A més, gràcies, en part, a la ditxosa Sexta a Mallorca no veiem el futbol a TV3.

Dessmond ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Dessmond ha dit...

Jo crec que hi ha una altra conclusió 2.0. d'aquesta història.
TVE es va embrancar en la via internet de forma quasi infantil, posant en evidència un desconeixement absolut del que és el 2.0. .Va ser la genialitat d'alguna ment pensant que s'ha inspirat en el seu fill o la nebodeta que tant bé s'espavialen amb això tan guai de navegar.
La darrera reflexió l'hauries de fer arribar a aquest caparronet. Ara ha de ser al borde del suicidi. I realment és així. De retruc, TVE no es pot queixar. Els aspirants a cantar, sí. Pero l'Ente, no.

Anònim ha dit...

Els de TVE haurien d'haver fet els deures i aprendre de cert pont hongares, el nom del qual s'havia de decidir online... i que ara es conegut com Chuck Norris Bridge. (Be, no exactament, van cancel.lar la votacio...)

Marc Arza ha dit...

Llorenç,

Bé, a mi tampoc no m'acaba d'agradar el personatge però això és una altra cosa.

Dess.,

Tens tota la raó. Se'ls ha escapat de les mans per què han jugat amb coses que no acaben d'entendre i que no es poden agafar a mitges.

Ra,

M'agrada llegir-te, feia temps que no rebia comentaris de l'altra banda del toll. Tens raó, hi ha coses en que la conya popular passa per davant la raó.

Gràcies a tots,
Marc

Trina Milan ha dit...

Marc,
crec que Buenafuente tenia molt clar el que feia, potser TVE no, però ell sí, és un crack de fer diners a costa dels televidents. Altra cosa és que la gent segueixi aquestes frikades però és el resultat de la generació eso...;-)
salut

Marc Arza ha dit...

Trina,

La gent d'en Buenafuente sabien el que volien però crec que s'han sorprès de l'èxit aconseguit. Generació ESO? El gust per en Chikilicuatre deu ser de les coses menys preocupants d'aquesta gent que puja.

Gràcies i fins aviat,
Marc