dimarts, de gener 23, 2007

Campanya: Per un aeroport intercontinental a Barcelona


D'aquí a poques setmanes AENA farà pública la seva decisió sobre la concessió de la nova terminal sud de l'aeroport del Prat. Si bé és evident que per als interessos catalans resulta més atractiva la oferta del grup Star Alliance, que convertiria Barcelona en un centre d'intercanvi amb vols intercontinentals, hi ha la possibilitat que AENA no afavoreixi aquesta opció.

Més enllà del suport que Ajuntament, Cambra de Comerç, Universitat i d'altres institucions, han donat a la oferta del grup Star Alliance, seria bó fer veure a AENA que aquesta qüestió té una transcendència social i política que supera la institucional.

Us demano que us sumeu a l'enviament del correu electrònic que trobareu a continuació. Podeu fer-lo arribar a l'adreça servicios-aeroportuarios@aena.es amb còpia a campanyahub@hotmail.com per tal de poder seguir-ne l'impacte.

Feu-ho correr!
___________________________________________________

Apreciados/as Sres./as. de AENA:

Me dirijo a ustedes para manifestar mi preocupación ante la inminente decisión de AENA sobre la adjudicación de la nueva terminal del aeropuerto de Barcelona.

El Ayuntamiento de Barcelona, las Cámaras de Comercio, las Universidades y la sociedad civil, coinciden en el mayor atractivo y potencial de la oferta presentada por el grupo Star Alliance. Un proyecto que permitiría a Barcelona consolidarse como referencia europea y hub intercontinental. Ante esta posibilidad, la oferta de una compañía de bajo coste como Click Air, no puede considerarse una opción de futuro sino una interferencia en el desarrollo del propio aeropuerto y la economía catalana.

Por todo ello, es justificado el temor a que la necesidades de amortización de la nueva T4 del aeropuerto de Barajas, los intereses de Iberia como antigua compañía de bandera y la inercia centralista del estado, condicionen una decisión que resulta evidente desde los intereses del aeropuerto de Barcelona y la sociedad catalana.

Espero, esperamos, una decisión ajustada a la lógica más allá del modelo unipolar que AENA ha impulsado hasta hoy.

Atentamente,

Nom :

41 comentaris:

Joan Arnera ha dit...

M'apunto a la campanya, Marc, demà me'n faré ressò.
Salut i endavant!

Tresinores ha dit...

Molt bo, m'apunto. Ara, jo posaria el text en català i castellà, ja se que el bilingue queda una mica Ciutadans... però millor això que una colonització completa.

Marco Inz ha dit...

No estic massa al dia per raons geografiques...el Govern catala' s'ha expresat clarament sobre el tema? Ja que les conexions entre PSC i PSOE son sempre mes estrictes, no seria util presionar el Govern tambe'?

La trappola ha dit...

Jo l'he penjat ja al bloc. A veure si altres blocaires s'apunten i té ressò la campanya.

Martí

Anònim ha dit...

Gràcies pel text de la carta. Votaré en contra de la concessió a Star Aliance.
Cordialment

Marc Arza Nolla ha dit...

Joan,

Moltes gràcies, feu-ho correr i envieu-ho als vostres contactes per que creixi i es multipliqui.

Tresinores,

Per què ho llegeixin a Madrid no em preocupa escriure-ho en castellà.

Marco,

En principi AENA és un organisme independent. En principi hauria d'anar escrit en cursiva.

Tot i que el govern català i l'espanyol no han fet públiques les seves desavinences sobre la qüestió, imagino que hi són. Ara bé, dubto que la Generalitat planti cara si AENA decideix en contra dels interessos de Catalunya.

La Trappola,

Moltes gràcies, feu-ho correr i envieu-ho als vostres contactes per que creixi i es multipliqui.

Anònim,

No sé si no t'he entès, m'he explicat malament o ets tan irònic que no et segueixo.

Gracies a tots,
Marc

Roger ha dit...

Bona nit Marc, l'Efectes Oposats se suma a la teva campanya. Esperem gaudir aviat dels efectes de la mateixa.

Salutacions!

Carles Lombarte ha dit...

Bones.

Desde la JNC de Sabadell et donem tot el nostre suport i aquesta setmana publicarem un article al Bloc parlant de la Teva iniciativa!

Jordi Cuixart ha dit...

Som-hi Marc som-hi que hem d'anar per feina, ara mateix en faig difusió dins del Cercle i ho faig arribar a l'ACP i tota la colla perque en facin ressó.

Sempre endavant i una abraçada ben forta!

Jordi

Xavier Cima ha dit...

Hola Marc ja he penjat la notícia al meu bloc.

Endavant i penquem fort!

Xavier Cima ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
garmir ha dit...

Hola:
Marc, La Vanguardia de ahir 23 de Gener ja ho deia Star Alliance la favorita per fer-se amb la terminal del Prat. Molt bé i endavant

rA ha dit...

Confessio que jo encara dubto. No hauriem de fer campanya per a que AENA sigui realment un organisme independent de pressions politiques?

Intentar fer una contra-pressio es

1) resignar-se que AENA no es ni sera independent,

2) dificilment sostenible a mig i llarg termini.

Tot i aixo, si que estic a favor de la STAR alliance...

Montse C. ha dit...

Jo també ja m'he apuntat.
Gràcies.

Narcís Sastre i Fulcarà ha dit...

Fet!

Ja ho faré correr!

borinotus ha dit...

Ja m'he fet ressó al meu blog.

http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/37576

Salut

Jaume

Marc Arza Nolla ha dit...

Roger,

Gracies.

Carles,

Gracies.

Jordi,

Canya i "sempre endavant", com dius tu.

Xavier,

Gracies.

Garmir,

Gracies.

Ra,

En Ramon Tremosa va ser convidat a dinar per directius d'AENA per comentar la qüestió. Li van dir, textualment, "esto no podra ser por que no podemos ignorar los derechos historicos de IBERIA". Aquí la tens, la independènia d'AENA.

Montse,

Gracies.

Narcís,

Gracies.

Borinotus,

Gracies.

Gracies a tots,
Marc

Jordi Cuixart ha dit...

Marc,
passa'm el teu mail svp a : cuixart@mesvilaweb.cat

Jordi.1 ha dit...

Ho he penjat al Racó.

Marc Arza Nolla ha dit...

Jordi,

Ja te l'he enviat, però podeu escriure'm sempre a l'adreça marzan@uoc.edu.

Jordi.1,

Gracies, però el que cal sobretot és fer-ho correr i enviar el text a tots els vostres coneguts i saludats.

Gracies a tots,
Marc

Carles Lombarte ha dit...

Bones jo ja he penjat un article al Blog:

http://jncsabadell.bloc.cat

Carles Almécija Salvia ha dit...

Marc,

Tens el meu suport.

Atentament,

Carles

Pau Comes ha dit...

Jo també recolzo que Catalunya tingui vols intercontinentals gràcies a Star. Però caldrà fer pressió des de diversos àmbits.

Josep Amílcar Albert ha dit...

Jo ja ho fet i ho passaré per correu als meus contactes.

Salutacions i ànims.

Josep Amílcar

Albert Baranguer ha dit...

Hola,

He enviat el missatge i he posat un apunt al meu bloc.

Has tingut una bona idea.

Salutacions.

Josep Barberà ha dit...

Marc, ja ho he publicat al meu blog i he enviat el correu-e. TAnmateix aena me l'ha retornat amb un error. Comprobeu que no ens els estiguen bloquejant.

Marc Arza Nolla ha dit...

Gent,

Gracies per suport a la campanya.

Josep,

No sembla que l'adreça estigui invalidada.

Gracies pel suport.

Gracies a tots,
Marc

Dessmond ha dit...

Marc,
Ho he penjat al meu blog.
Salut!

Odalric ha dit...

Ja està enviat.

Però considero que hi ha un silenci "exagerat" per part de Catalunya en aquesta qüestió. O la cosa està lligada i trauran pit o ens donaran pel sac i callen com...

http://odalric.blogspot.com/

La Rosa de Sang ha dit...

Gràcies per haver iniciat aquesta campanya.

Marc Arza Nolla ha dit...

Dessmond,

Gracies.

Odalric,

Coincideixo amb tu. Vaig arrencar la campanya (humil, ja ho sé!) justament per que crec que convertir-ho en una qüestió visible pot evitar que AENA i Iberia empobreixin el Prat. No entenc aquest silenci i espero que la feina s'estigui fent als passadissos.

Rosa de Sang,

Gracies pel teu suport.


Gracies a tots,
Marc

Yuri ha dit...

Tresinores: i en anglès!
És per a que tinguin clar que coneixem més d'un idioma estranger. ;-)

En tot cas, per si es vol fer ressò a d'altres instàncies (p. ex. la mateixa Star Alliance, the Economist, Financial Times, etc.), aportant així un element forà, i per tant que es pot percebre com a independent, a continuació, en anglès:

Dear Sirs,

I am addressing you to express my concern on the forthcoming decision by AENA (the Spanish Airports Authority) as to who the new terminal at Barcelona airport is to be awarded to.

Barcelona City Council, the Chambers of Commerce, Universities, and other civic and social organizations and institutions, coincide in that the Star Alliance group’s offer is the most attractive and with greatest potential, a project that should allow Barcelona to consolidate its position as a reference European and intercontinental hub.
In this context, the offer by low-cost carriers such as Click Air (owned by Iberia) cannot be considered as a feasible option with any future, but rather as interference to the development of Barcelona airport and the Catalan economy at large.

There are therefore fully justifiable misgivings that the need to recover the cost of the new T4 terminal at Madrid’s Barajas airport, the interests of former Flag-Carrier Iberia, and Spain’s centralist inertia, may all be conditioning the decision, rather than the interests of Catalan society and the consideration of Barcelona airport as a viable operation.

I hope for, or rather, we hope for a decision conforming to logic beyond the uniform, unipivotal model that AENA has operated so far.

Joan Safont ha dit...

Enviat!
En faré ressó.

Jaume gascon ha dit...

Si depenem d'AENA, estem ben fotuts, ja sabem la unica prioritat que tenen, a saber, fer de Madrid l'unic intercontinental, i erroneament optaran per click air, ni que sigui per fotren's i no deixaran que altres companyies entrin, haurien de pagar moltisim,i a Iberia els sortirá de franc

Marc Arza Nolla ha dit...

Yuri,

Gracies per l'esforç i la traducció acurada. Et convido a enviar-la allà on et sembli per engreixar la campanya.

Joan,

Gracies.

Jaume,

Gracies. És cert que hi ha el risc que, com diu en Ramon Tremosa, Click Air vingui al Prat per a fer de gos d'atura d'Iberia.

Gracies a tots,
Marc

Ludo (Marc Alier) ha dit...

Us felicito per la iniciativa, he esbombat el missatge al meu blog
Ludo

Medir ha dit...

Ni hi estic massa posat al tema l'aeroport però en un excel·lent ben documentat llibre d'en Francesc Zanuy "L'informe Sanuy" ell creia que la gestió del Prat el govern del PSOE era partidari de cedir-ho a Abertis (Autopistes-La Caixa-Agbar etc.)semble era part del pacte noturn Mas-Zapatero.
Però a Abertis no li ha sortit be lo de Autostrade i podria no sortir-le be lo del Prat.
Que en penses?
Salut
Medir

Anònim ha dit...

Hola,

He estat estudiant una mica el tema (viatjo molt a l'estranger) i voldria fer els següents comentaris:

1) Per una banda és clar que no ens interessa que una companyia Low Cost sigui la destinatària d'una nova terminal, principalment una que provingui del desastre Iberia.

2) Star-Alliance seria una bona possibilitat peró la direcció d'aquest grup ja ha comunicat que no tenen pensat fer vols directes internacionals i que continuaran dirigint tots els vols de Barcelona fins a Frankfurt (malauradament és el que ja hem de fer els que viatjem a fora d'Europa). Potser si que hi haurien més vols peró....... sempre fent transferències.

La meva opinió és que, sigui A o B estem venent massa barat el potencial del nostre aeroport, de la nostra ciutat i del nostre país. Hem de demanar solucions de futur, no pegats pels forats oberts durant molts anys de desinversió i desengany.

Miquel.

Guillem Uàl·laç ha dit...

Penso que aquesta campanya és contraproduent, car si diem que a Catalunya li convé una cosa, els espanyols d'AENA faran el contrari per perjudicar-nos en favor de Madrid. Jo crec que hauriem de boicotejar Iberia i els seus socis i volar només amb la resta de companyies. Això sí que influeix. Però aquests trònics que envieu només serveix per a dir a l'enemic què volem, i en la guerra mai és bo que l'enemic sàpiga què volem.

oskar ha dit...

Tot i que tinc simpatia per la teva proposta... perquè no t'ho planteges en xarxa? Catalunya no s'acaba a la terminal nova dels barcelonins:

Gestió en xarxa de BCN Girona Tarragona com a HUB conjunt internacional seria una proposta més imaginativa

catalunya.ffw ha dit...

Oskar,

El teu plantejament és interessant però no em plantejava opcions estratègiques sinó demanar un tracte just per al Prat.

Gracies,
Marc